mysdag med familjen

Dagen började med sovmorgon för min del- thanx darling :-))
Blev väckt vid 10 ca av att Neo gastade och gapade å va arg inne på sitt rum.
Han och Jox hade haft en dispyt så han var förpassad till sitt rum. Inte poppis :-P
Han hade tydligen kastat en toffel (??) rakt på Jox näsa (inte meningen) men i stället för att säga förlåt så vrålade han -- Kan du flytta på dej eller!!!! (öööh??) Han e som en liten stöddig tonåring numera. Fler snart-5-åringar som är så??
Jaja,de gick över ganska snabbt,och han sa förlåt till Joxen,så va de glömt.

Jag gjorde lunch. Kassler ,potatis,sås och broccoli blev de idag.
Barnen åt massor. Liam har äntligen fått tillbaka sin matlust,skönt för som jag sa igår så e han så himla spinkig!
Visserligen brås han ju på Joxen,inget fastna på han,men nu är han verkligen SPINKIG.
Kunde man inte tro när han va en tjock bebis ;-)

Efter lunchen åkte vi till smedjebacken å kikade lite på nisses. Köpte bla en spegel till hallen,en ram till en förstoring som jag skickat in för framkallning,sen lite presenter till alla barn som fyller år denna vecka. +en present till syrran.
Ville ha stjärnkuddar till soffan oxå,men såna hade dom inga hemma nu heller.

Sen åkte vi vidare till ica å handlade en massa mat. Typ tomt i skåpen igen.
Sen vidare hem. Neo åkte hem till Elias å lekte idag igen.
Jag lagade middag. Kycklinginlindad bacon ris och sås (stekta grönsaker till mej som inte käkar ris :-P)
Supergött var det.
Nu på kvällen har jag cyklat. Måste komma igång med det igen nu. För som jag förutspådde blir jag fet av att sluta röka *suck* Blir så trött på mej själv!!

I morrn är de jobb igen. Längtar till helgen nu,då vi e lediga tillsammans!
På fredag ska vi fira måns och syster som fyllt/fyller år.
På lördag e de samuels tur :-))
Tänk,snart blir Neo 5 år oxå... min stora lilla kille... 5 år.. shit!!

Tror faktiskt att han ska få ha sitt kalas i lokalen här uppe. Massa utrymme att kuta runt på. Orkar inte ha en massa barn här hemma. Blir ju en del barn nu när dom börjar bjuda varann på dagis oxå,då lär man ju så klart bjuda tillbaka :-) Sen barn han leker med hemma oxå,ja de blir en hel del :-)

Nu sitter jag å lurar på om jag ska se the unborn.. Vågar man se den själv tro??
Jox vill nämligen inte,å jag e ju så harig.. ha ha..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0