vilken lyx

Idag sov killarna till efter 9!! Vilken lyx..händer inte ofta kan jag lova :-)
Pigga å glada är dom nu iaf :-)
Dom leker där nere å kikar på teletubbies emellanåt.
NEo leker me sina fiskar som jag sytt. Ja,ni läste rätt,ha ha.
Dom som känner oss vet ju att Neo e totalt galen i fiskar. Speciellt en sort med badleksaker,som jag tror han fick av Linda första gången för ett par år sedan. Sen dess har han alltså vart galen i fiskar.
Speciellt den sorten som Linda köpte då,så dom har vi fått köpa nya flera ggr *fniss*
Nu har han inte lekt me dom så mycke på ganska länge. Däremot en liten tygfisk som han fick på dagis då han fyllde år. (dom vet oxå att han e galen i fiskar,å de var egentligen avdelninges fisk,men han lekte me den där jämt på dagis,så när han fyllde år,å skulle välja leksak ur säcken dom har,så lade dom i den där fisken,å den valde han direkt,ha ha)
Iaf,de jag skulle komma fram till var att för några dagar sen så sydde jag alltså en varsin fisk till killarna. Å nu får jag inte göra annat,ha ha. Neo vill ha nya hela tiden,mindre,större svart,blå,gul osv *s* Fast de e ganska kul faktiskt :-)

Idag skulle dom ha vart på dagis 1½ timme. Nödvändigt va? Jag blir så irriterad.
Syrran skulle komma hit å passa dom i stället. Tycker de blir FEL för BARNEN när dom bara ska dit å vända. Dom hinner ju inte komma in i leken osv förrän dom ska hem igen..
JAg sa de när jag ringde dagis oxå. Att killarna kommer inte idag,sen sa jag att de kändes fel när man bara ska lämna dom så kort stund. Skitlöjligt. De e ju inte som att dom går där alla dagar i v 7-17. Dom går ca 3 dagar i v. Som MEST. ibland 2,ibland 1. Vad jag har hört så är de typ bara de här dagiset som håller benhårt på dessa regler,där dom inte ens tänker på barnens bästa. Man tycker dom borde gå i första hand?
Nåja,slutältat om detta. De löste ju sej ändå idag.

Jag ska jobba hela helgen. Sen i morrn när jag slutat så ska Morgan döpas :-)
Jocke va hem till Emma å hämtade presenten igår. Skitfin va den,hon e så duktig.
Kan ta kort på den sen,å länka till hennes blogg,men inte innan dopet för då kanske Linda snokar fram va de är för någe ;-)

Nu ska jag ner å börja med lunchen!

Kommentarer
Postat av: Nagge

Om jag var du skulle jag ringa direkt till rektorn å prata med den istället. Det går säkert att lösa. Håller med dig om att det ju är tråkigt för de att bara vara där 1 ½ timme. Helt knas!

2008-11-21 @ 15:33:39
URL: http://ronyaponya.blogg.se/
Postat av: Becca

Åh..du har inte funderat på att sälja dina konstverk då? Isåfall kan jag ju lägga några beställningar ..en svart, en större och en blå :-) Haha

Vi måste ses i veckan

puss

2008-11-22 @ 18:14:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0