nackspärr

Igår vaknade jag med en ond molande känsla i nacken. Tänkte att jag kanske sovit konstigt?
Blev värre och värre under dagen (var i mejeri och lyfte tugnt hela dagen) till slut blev de så illa att jag gick hem.
Kunde inte ens vrida på huvet.
Idag är det inte mycke bättre. Aningens kanske,iaf i nacken,men de har letat sej längre ner i ryggen. Känns ungefär som att jag har blåmärken längs hela ryggraden,och jag är stel som en pinne. Slappnar jag av gör det ONT!!
Har köpt voltaren salva att smörja med,men tyckte inte de blev så mycke bättre?
Däremot tog jag en pronaxen av Jox som han hade då han var hemma å hade ont i axeln.
Den hjälpte bättre.
Ska ringa vårdcentralen i morrn om de inte är bättre.

Va störd jag blev idag förresten. Varannan fredag börjar jag kl 14.30. Jox slutar 15 eller 16.  Vi har aldrig haft barnen på dagis dom dagarna,eftersom vi alltid lyckats ordna barnvakt för dom ynka timmarna. Nu har min låtsasmamma dock börjat jobba,och i fredag höll de på att krisa sej,innan min syster ställde upp och kom hit. Men vi sa så att nu får dom vara på dagis i stället,så man slipper jaga barnvakt,man kan ju inte räkna med att alltid få tag på någon.
Dock tycker jag de blir hattigt för barnen att bara va där så kort stund,så jag frågade på dagis om de va ok att dom kom till 11 så dom fick vara med och äta lunch å så där.
De kunde hon jag frågade inte svara på så hon tyckte jag skulle ringa komunen.
Vilket jag gjorde idag,och han sa att dom kunde bara hänvisa till reglerna som säger att barnen får bara vara där tiden de tar att resa till och från jobbet extra. Men han skulle ringa dagis å prata me dom,sen eventuellt prata med rektorn..?
Å jag blir stööööörd. De är några få timmar de handlar om för vad jag anser BARNENS bästa.
Sen när man vet att vissa lämnar sina barn på dagis fast dom är lediga.
Men de är väl så,man ska aldrig vara ärlig och säga nånting. Skulle ha skrivit upp dom från 11,sen låtsas som att de regnar. Men jag funkar inte så. Synd nog.
Nu får vi se hur de blir. Blir de så att dom bara får va där 1½-2 timmar,så försöker vi nog ordna barnvakt ändå.
Nä,nu kan jag inte sitta här längre,min rygg pallar inte.
Ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: Lotta

Hoppas de onda släpper...

2008-11-11 @ 14:04:50
Postat av: Line

Krya på onda nacken

2008-11-11 @ 19:13:10
URL: http://carowine.blogg.se/
Postat av: Nina

Ja det är helt sjuka regler dom har!! Borde inte barnens bästa gå i första hand??

2008-11-11 @ 21:08:13
Postat av: Jeanette

de där dagiset verkar hel skumt! de e ju meningen man ska ha dom där när man jobbar o så. ni jobbar ju så va e problemet? sätt upp dom på kl 11 så e de bra sen. skulle dom börja fråga så säger man att man börjar jobbet halv 12. på flickornas dagis va de aldrig nå problem, fröknarna va så glada av att ha ungarna där.

2008-11-12 @ 08:04:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0