Julafton

Nu är julafton över. Känner mej alltid lite vemodig sådär på julaftonskvällen,vet inte varför :-P
Nu är de man sett fram emot så länge över liksom..
Vi har iaf haft en underbar dag :-))
Vaknade dock me VÄRLDENS huvudvärk. Hade de när jag gick å la mej igår,å i morse satt den fortfarande kvar,fast 10ggr värre typ.
Ont som f-n enbart på vänster sida. Pulserade ända ut i ena ögat,trodde allvarligt att jag fått hjärnblödning eller nå sånt.
Tog dubbla alvedon som inte hjälpte ett smack,sen fick jag nå dundertabletter som Joxen hade när han hade ont i axeln,så lagomt när vi kom hem till svärisarna så släppte det. SKÖNT!!

Kidsen fick iaf öppna en massa klappar i morse redan,vi hade lagt en hög under granen,så dom var så glada så :-)

Vid ett så åkte vi hem till svärföräldrarna och åt en massa god mat,å en MASSA suupergott julgodis som svärmor gjort. Så jäkla gott alltså,de måste jag få recept på!!
Sen var det kalleankadags,och sen julklappsdax.
Jox som skulle vara tomte i år VÄGRADE (moget värre :-P)
Så svärmor fick vara i stället. De där me basröst kunde hon inte riktigt få till,så Neo sa:
-De e ju faaarmor som e tomte. hmm
Stackars barn,3 år å tomtedrömmen e redan krossad.. ha ha
Dumma Jocke,hans fel ju :-P
Efter en MASSA julklappsöppnande så begav vi oss hemåt,sen åkte Joxen å hämtade min mami,syster å lillebror. Så då blev de en massa julklappsöppnande igen :-)
Dom var dock inte kvar så länge,eftersom alla var så trötta.
Kidsen somnade ovaggade ikväll kan jag säga,hi hi.
Jag å Jocke har kikat på film.
I am legend hette den,jag tyckte den va jättebra :-)

Nu sover Jocke oxå,han börjar jobba halv 6 i morrn bitti :-(

Usch,har sån ÅNGEST över att börja jobba. Känns för jäkligt,jag vill verkligen inte :-((((
Nästa måndag börjar jag lixom. Usch. Få panik kan jag säga. Har inte tänkt på annat dom senaste veckorna =/

I morrn ska jag gå ut e de meningen. Men jag tror faktiskt att jag skiter i det. Har ingen lust alls. Vill vara me min family.Jocke kan ju inte gå ut heller,han ska ju jobba,så de känns oxå skittråkigt.
Nä,jag blir allt hemma!
Pappa å co kommer hit i morrn vid 14 å käkar. Så då blire julklappar igen :-)
Som om de inte va nog redan *fniss*
Kan ju räkna upp lite julklappar som kidsen fått,även om jag nog glömt hälften ;-)

Neo

Saccosäck me blixten
kassaapparat
doktorsväska
wallies me blixten
4 blixten bilar
en stor blixtenbil
en radiostyrd blixten
en mjukisblixten
målargrejer
färgpennor
kläder
badleksaker
råttatoille leksak
stämpelset
liten resväska blixten
pussel
presentkort kupolen 300:-
pengar 300:-
dinosaurieland
2 dvdfilmer
badlakan me blixten
självlysande stjärnor man kan klistra fast i taket
grävskopa
Har säkert glömt grejer,de står still nu :-P

Liam har fått:
En bil han kan åka på
en kundvagn me matgrejs i
ett städset (mopp,sopkvast osv,han ska ju alltid leka me våra *s*)
kläder
2 dvd-filmer
presentkort kupolen 300:-
pengar 300:-
klosshink
2 set me stapelklossar (jag å svärmor köpte lika *s*)
träklossar
BRIO-klossgubbe
träleksak som man drar i ett snöre (oxå brio?)
bilar
böcker
mjukisdjur
såå söt chelsea-body å mössa (misstänker att de var från farfar ;-) De har han sprungit runt i hela kvällen :-)
pussel
badleksaker
sen stod de still här oxå.. ha ha
Massoooor av fina grejer har dom då fått :-)))

Jag fick en jättefin klocka av svärisarna+helt underbara blockljusstakar ska ta kort sen,jättefint :-)))
Sen fick vi sängkläder och lakan :-)) Sen fick joxen en massa paket oxå,så vi hade tydligen vart jättesnälla i år ;-)
Av min mami fick jag ett presentkort på nagelsalongen på kupolen,så nu ska jag fixa snygga naglar ;-)
Sen ett superfint klockhalsband av syrran :-))
Sen fick vi pengar+lotter tillsammans jag å Joxen utav mami+mormor och morfar :-)
Joxen fick en parfym av mej+ett headset till sin dator.

Nu e jag snurrig i skallen,så nu tänker jag ej skriva mer,ha ha...
Men en underbar dag som sagt,tack igen Jan och Agneta för god mat å fina klappar :-))
Lägger in bilder i morrn,nu ska jag sooova!!
God jul på er :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0